חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

דרכים שאולי לא הכרתם לחיזוק מערכת החיסון


מערכת החיסון נועדה להגן על הגוף מפני מחלות שונות ווירוסים כמו נגיף הקורונה. היא מורכבת משתי תת מערכות – מערכת חיסון מולדת ומערכת חיסון נרכשת, כאשר שתי המערכות תלויות זו בזו. מערכת החיסון המולדת היא קו ההגנה הראשון של הגוף והיא מגיבה אוטומטית, עד שמערכת החיסון הנרכשת, שתלויה בחשיפה של כל אדם לפתוגנים (מחוללי מחלה) שונים ובזיכרון החיסוני, נכנסת לפעולה. 

כל עוד מערכת החיסון פועלת בצורה תקינה רבים שוכחים מקיומה ונזכרים בה רק כאשר הם חולים. כמובן שגם אם חלינו יש בהחלט טעם להשקיע בחיזוק מערכת החיסון, אבל רצוי לחזק אותה בעקביות לאורך זמן על מנת למנוע או לצמצם את הסיכון להדבקה. 

בתקופת הקורונה עולה החשיבות של הגנה כפולה – חיזוק משמעותי של המערכת, כדי שתוכל להתמודד בגבורה עם הווירוס ולהתגבר עליו במידה שתחלו. 

איך אפשר לחזק את המערכת החיסונית? הנה כמה דרכים שאולי לא הכרתם או טרם ניסיתם.

לשלב בתפריט מאכלים מאיצי חסינות
לתפריט התזונתי יש השפעה קריטית על חיזוק מערכת החיסון ויש מאכלים שעשירים בוויטמינים ומינרלים שיכולים להגביר את תגובתה של מערכת החיסון. פרוביוטיקה (חיידקי מעיים ידידותיים) יכולה לעזור להגן על המעיים מפני זיהומים וכדי להגביר את נוכחותה בגוף, אפשר לצרוך יוגורטים פרוביוטיים, אספרגוס, בננות או תוסף פרוביוטיקה. ויטמין C אף הוא נקשר בפעילות חיובית של חיזוק המערכת והפחתת תסמיני זיהום בעיקר בדרכי הנשימה ודלקות גרון. ויטמין C מגביר את ייצור תאי הדם הלבנים שהם המפתח למאבק בזיהומים. ניתן לצרוך ויטמין C באמצעות פירות הדר כמו תפוזים, קלמנטינות ואשכוליות. 

קופון הנחה סמבוכל פלוס - עיצוב חדש

לחיות חיים מהסוג הבריא
סגנון החיים משחק תפקיד בתפקוד המערכת החיסונית. חיים תחת לחץ עשויים להחליש את המערכת כי בעת לחץ משתחררים הורמונים שפוגעים בתפקוד ובהתנגדות של הגוף להילחם בנגיפים. נסו לבחון טכניקות הרפיה והרגעה שיעזרו לכם להפחית את רמות הלחץ שעלה בתקופת הקורונה. מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך, טאי צ'י, צ'יקונג. חשוב בעיקר להשקיע בשנת לילה טובה כי בעת השינה משתחררים הורמונים שתורמים לתפקוד המערכת ובהיעדר שינה המערכת היא בין הנפגעות העיקריות. זכרו שמבוגרים זקוקים לפחות לשבע עד שמונה שעות שינה כל לילה, ולא תמיד שנת צהריים יכולה לפצות על היעדרה של שנת לילה.

אגב, אם חיפשתם סיבה להתאמן, כדאי שתדעו שפעילות גופנית מעלה את האנדורפינים להעלאת מצב הרוח והפחתת הורמון הלחץ קורטיזול  (הורמון שגם משרה מצב רוח עגמומי) ומשפרת את סיבולת לב ריאה. ההמלצה היא לבחור פעילות שתתמידו בה לאורך זמן ופעילות מתונה, כי יש מחקרים שהצביעו על כך שכושר בעצימות גבוהה הכרוך במאמץ רב עשוי ליצור את האפקט ההפוך ולפגוע במערכת החיסון.
דרך ריחנית מבושמת ונעימה לחזק את המערכת היא להשתמש בשמנים בין אם בעיסוי, אמבטיה או שאיפה – במיוחד שמן אקליפטוס ושמן עץ התה, שהינם בעלי תכונות אנטי ויראליות ויכולים להגן מפני זיהומים. במקביל חשוב לצמצם צריכה של אלכוהול וטבק ואפשר בהחלט לשקול טיפולים אלטרנטיביים לחיזוק כמו דיקור סיני.

אתם לא לבד בחיזוק מערכת החיסון
סמבוכל המקורי המבוסס על הסמבוק השחור בו ריכוז גבוה במיוחד של פלבנואידים מסוימים הנקראים אנתוציאנינים האחראים על חתימת הצבע הסגול העמוק של פרי. אנתוציאנינים הם נוגדי חמצון חזקים הפועלים במערכת החיסון בכדי לשפר את תגובת הגוף ולשמור על התפקוד במיטבו. על פי מחלקת החקלאות של ארצות הברית, הריכוז הגבוה ביותר של אנתוציאנינים נמצא בסמבוק השחור, כמעט כפול מהכמות שנמצאה בכל פרי אחר. סמבוכל הוא התוסף המקורי של הסמבוק השחור בטוח לשימוש יומיומי לתמיכה ומעטפת הגנה כפולה של כל בני המשפחה לאורך השנה והוא המוצר הנחקר ביותר של הסמבוק השחור בעולם. 

קופון הנחה סמבוכל פלוס - עיצוב חדש

יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד