חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

מה מחליש את מערכת החיסון שלכם וחשוב להכיר?


"מערכת החיסון שלי תוכל להתמודד עם זה" – גם אתם חושבים ככה? תתפלאו לגלות שכמו שיש דרכים יעילות לחיזוק מערכת החיסון, כך יש דרכים להחליש אותה.
לפעמים, בלי שבכלל נדע, אנחנו מחלישים את המערכת החיסונית כך שברגע האמת, כשהיא תתבקש להגן עלינו מפני פולשים זרים כמו נגיפים וטפילים למיניהם, היא לא תוכל לעשות זאת בכוח ובעוצמה.

מודעות היא שם המשחק. חשוב להכיר את הדברים שעלולים להחליש את המערכת החיסונית שלנו, כדי להפחית את הסיכויים שהם יפגעו בה.

הפעילות ההרסנית של ניקוטין

אם מדברים על הרגלי חיים נכונים ובריאים אין ספק שעישון לא נכלל ביניהם. ניקוטין בעל השפעה רעה על יכולתו של הגוף להגן על עצמו וככל שמעשנים יותר, כך הנזק כבד יותר. ניקוטין מעלה את רמות הקורטיזול והפחתת פעילות הנוגדים.

גם סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק לריאות ולהפוך אותן רגישות יותר לזיהומים ויש לקחת בחשבון שאדי הסיגריות האלקטרוניות מכילים רדיקלים חופשיים העלולים לגרום לדלקת בדרכי הנשימה. 

שוב לא ישנתם כמו שצריך?

זהירות. נדודי ובעיות שינה פוגעים במערכת החיסונית, כי בעת השינה הגוף מתחזק ואם הוא לא מקבל את שעות השינה לה הוא זקוק למנוחה והתחדשות, התפקוד של המערכת החיסונית עשוי להיפגע. חוסר שינה לטווח הארוך גם מעלה את הסיכון למחלות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם והשמנת יתר שהיא בעצמה יכולה להחליש מאוד את המערכת החיסונית.

קופון הנחה מעודכן - סמבוכל

הלחץ עושה את שלו

בקורונה רמת הלחץ עלתה ודווקא בתקופה זו בה צריך מאוד לשמור על המערכת החיסונית יותר אנשים נוטים ללחץ, שיכול לפגוע בתפקוד הבריאותי שלהם.
תקופה ממושכת של לחץ אינטנסיבי עשויה להשפיע על מערכת החיסון. לחץ גורם למוח לעודד את ייצור ההורמון קורטיזול הפוגע בתפקוד התאים הנאבקים בזיהומים ולכן חשוב מאוד להפחית ככל שניתן את רמת הלחץ בין אם בתרגול טכניקות הרפיה או כל טכניקת רגיעה שיכולה להפחית את הלחצים בחיים. 

פאסיביות מתמשכת לעומת פעילות מאומצת מדי

חוסר פעילות גופנית יכול עם הזמן לפגוע במערכת החיסונית. במהלך פעילות גופנית משתחררים אנדורפינים אשר מסייעים בהעלאת מצב הרוח והפחתת רמת הלחץ וגם ניתן לחזק את השרירים ולשפר את תפקוד הגוף. ישיבה ארוכה נקשרת גם בהופעת מחלות כמו מחלות לב, סוכרת ולכן, חשוב לשבור את רוטינת הישיבה מול המחשב והטלוויזיה ולבצע פעילות לפחות של 30 דקות מדי יום.

עם זאת, חשוב להבין שהאיזון קובע! מחקרים מצביעים על כך שמנגד, פעילות גופנית מאומצת מדי עשויה ליצור את ההפך ולפגוע גם במערכת החיסון ועשויים להופיע כאבי שרירים וגם הגוף יהיה רגיש יותר לנגיפים. 

מה אתם אוכלים ושותים ואיך זה משפיע על התגובה החיסונית?

כולנו כבר יודעים שהאוכל שאנחנו אוכלים משפיע על הבריאות ואם תזונה מאוזנת עשירה בוויטמינים ומינרלים יכולה להועיל לנו, הרי שתזונה עתירת מלח, סוכר, חומרים מעובדים ומשומרים עלולה להשפיע לרעה על מערכת החיסון.

גם שתיית אלכוהול במיוחד בצריכה גבוהה ובתדירות גבוהה יכולה להפחית את התגובה של המערכת החיסונית לפתוגנים מסוימים. למעשה, צריכת אלכוהול במינון גבוה יכולה להשפיע על איברים המווסתים את החסינות כמו הכבד. 

נסו לחולל שינויים בדפוסי ההתנהגות ובאורח החיים ובמקביל לכך, להעשיר את התזונה בצמחים שיכולים לסייע למערכת החיסון שלכם לתפקד היטב.
תקופת הקורונה והחורף שמחכה מעבר לפינה זה הזמן לשלב בחיים את סמבוכל, תמצית ייחודית ומרוכזת עם חומר פעיל, על בסיס פרי הסמבוק השחור. הוכח במחקר קליני שפורסם על הקלה אצל הסובלים משפעת.

קופון הנחה מעודכן - סמבוכל

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד