חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

מה לעשות בשביל מערכת חיסון חזקה?


חולים בתדירות גבוהה? הצטננות שמחריפה? שפעת מדי שנה? ייתכן שהמערכת החיסונית שלכם חלשה ולא מצליחה להתמודד עם האיומים שמנסים לפלוש לגוף, וזה הזמן להשקיע בה יותר.

מערכת החיסון שלנו חיונית להישרדותנו והסימפטומים שאנו מרגישים פעמים רבות כמו נזלת היורדת במורד האף היא סימן לכך שמערכת החיסון עובדת, אבל השאלה הנשאלת: איך היא עובדת והאם מספיק טוב? החורף שקרב ובא הוא סיבה לגשת לעבודה ולתת למערכת החיסונית את האיזון והבוסט שהיא כל כך זקוקה לואז איך לחזק את מערכת החיסון? הנה כמה עצות שיוכלו לעזור לכם להשיג את המטרה.

לפעול כדי להשיג יותר מהמערכת החיסונית
שינויים באורח החיים יכולים להועיל ללא ספק בהעלאת התפקוד של המערכת החיסונית מהפסקת עישון ועד הפחתת צריכת אלכוהול וכן, אקטיביות.
פעילות גופנית, למשל, מסייעת בחיזוק מערכת החיסון, כיוון שהיא מגבירה את ייצור הנוגדנים ותאי T בגוף ואפילו מסייעת בניקוי רעלים מהגוף ובעיקר מהריאות ודרכי הנשימה וכך יכולה להפחית את הסיכוי להצטננות או שפעת, התעמלות ממריצה את חילוף החומרים ומסייעת באיזון הורמונלי לרבות קורטיזול, הורמון הלחץ, שיכול לפגוע בתפקוד המערכת החיסונית.

קופון הנחה מעודכן - סמבוכל

מחקרים שונים דנו גם בשינוי שפעילות גופנית מחוללת בנוגדנים ובתאי הדם הלבנים וכן בעליית טמפרטורת הגוף בעקבות הפעילות שעשויה למנוע התפתחות של חיידקים ולהילחם בזיהומים.

חשוב למצוא סוג של פעילות גופנית בה תוכלו להתמיד לאורך זמן והיא תותאם ליכולת הפיזית שלכם ולשנות אותה בהדרגה ככל שאתם משתפרים, אך אל תחרגו מהיכולת שלכם. מאמץ פיזי מוגבר ופעילות בעצימות גבוהה נחשבת מסוכנת למערכת החיסונית ועשויה לפגוע בתפקוד שלה. 

אמצו לכם שינה טובה ואל תשכחו להירגע
שנת לילה טובה חיונית לתפקוד המערכת החיסונית ומאפשרת לגוף להתאושש מתלאות היום. ההמלצה היא לבין 7-8 שעות שינה טובות בלילה, אך ההמלצה יכולה להשתנות לפי צרכים שונים, גיל וכדומה. מחקרים שונים הראו כי אנשים שישנו 6 שעות או פחות בלילה היו בסיכון גבוה פי 4 להצטננות בהשוואה לאנשים שישנו 7 שעות ויותר. כלומר, כל שעת שנת לילה אבודה עשויה לעלות לנו ביוקר. 

לחץ הוא אחד האויבים של מערכת החיסון ויכול להשפיע עליה לרעה. הורמון הלחץ קורטיזול יכול להגביר את הדלקתיות בגוף ולחץ גם מוריד את הלימפוציטים בגוף - תאי הדם הלבנים המסייעים במאבק בזיהומים. ככל שרמת הלימפוציטים נמוכה יותר, כך עולה הסיכון לנגיפים. חשוב מאוד לנסות להפחית את רמת ותדירות הלחץ ככל שניתן בין אם על ידי תרגול יוגה, מדיטציה, אימוני טאי צ'י, מיינדפולנס, נשימות עמוקות במיוחד, דמיון מודרך וכדומה. 

איך לחזק את מערכת החיסון? התפריט קובע!
תזונה לקויה עשויה לפגוע בתפקוד החיסוני בעוד תזונה מאוזנת מסייעת לחיסון שלנו. פרוביוטיקה למערכת עיכול טובה יותר, ויטמין D שנקשר בחיזוק התגובה החיסונית וויטמין C לחיזוק המערכת החיסונית. ניתן להשיג את החיזוק דרך מאכלים שונים כמו פירות הדר העשירים בוויטמין C, ברוקולי העשיר בוויטמינים כמו A ו-E, וסיבים ונוגדי חמצון נוספים שיכולים לסייע, שום המסייע למאבק בזיהומים, ג'ינג'ר המכיל רכיבים אנטי דלקתיים ועוד

עם זאת, יש לקחת בחשבון שקשה מאוד לחזק את מערכת החיסון רק באמצעות תזונה ויתכן שתזדקקו לתוספים עוצמתיים שעושים הבדל משמעותי!
סמבוכל המבוסס על תמצית מפרי סמבוק שחור שנמצא ברפואה העממית ובמחקרים מדעיים וקליניים יעיל לטיפול בהצטננות, שפעת, דלקות בסינוס ועוד. הסמבוק השחור מכיל נוגדי חמצון עוצמתיים ויש לו גם תכונות אנטי ויראליות שיכולות למנוע או להפחית חומרתם של זיהומים שונים ובעל תכונות אנטי דלקתיות להפחתת נפיחות וכאב באמצעות קידום התגובה החיסונית של הגוף. 

קופון הנחה מעודכן - סמבוכל

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד