חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

חיזוק מערכת החיסון לילדים


החורף הקרב ובא, הקורונה ברקע והחזרה ההדרגתית למסגרות מהווים את הטיימינג האולטימטיבי להתחיל לדאוג לחיזוק מערכת החיסון של הילד. אפשר לעשות זאת במגוון צורות כדי לרתום את הילד לתהליך: מגיבוש תפריט תזונתי עשיר בוויטמינים ומינרלים דרך הרגלי חיים טובים יותר לחיזוק מערכת החיסון ועד שמירה על היגיינה. 
זה הזמן לאוכל בריא יותר
חשוב מאוד להעשיר את התזונה של הילדים בחומרים החיוניים לחיזוק התגובה החיסונית כמו למשל, פירות וירקות במיוחד כאלה העשירים בנוגדי חמצון המגנים על פני התאים כמו פירות יער או ירקות עליים כהים כמו תרד וכרוב. 
כדאי להקפיד על העשרת המזון בוויטמינים ומינרלים שעוזרים בחיזוק המערכת החיסונית כמו אבץ שנמצא במזונות על בסיס חלבון ובעופות, שעועית ואגוזים, פרוביוטיקה החשובה לפעילות המעיים התקינה שניתן להשיג באמצעות סיבים צמחיים, אגוזי מלך וזרעי פשתן טחונים ובמיוחד יוגורטים פרוביוטיים, ויטמין C שנמצא בתפוזים וקלמנטינות, שקדים המהווים מקור לוויטמין E . 
אפשר לסדר לילדים את המזונות בצורה יצירתית ואומנותית על הצלחת, כך שייתפסו בעיניהם כיותר אטרקטיביים כמו בצורת פרצופים או בדמות חיות.
קופון הנחה מעודכן - סמבוכל
לישון ולהתחזק
שינה טובה חיונית להתמודדות עם חיידקים, כיוון שהמערכת החיסונית מייצרת כדוריות דם לבנות רבות בזמן השינה. זמן השינה המומלץ משתנה לפי גיל הילד כאשר תינוק זקוק ל-16 שעות שינה ביום ופעוטות לבין 11-14 שעות ובני הגיל הרך לבין 10-13 שעות כאשר גם שנת צוהריים יכולה לסייע. אפשר לבחון מה עוזר לילד להירדם ולישון טוב יותר בין אם נטרול רעשי רקע, כיבוי מסכים, החשכת אורות, מוסיקה מרגיעה, שגרת שינה יומית, בובה שהוא אוהב לחבק כאשר הוא ישן. 
מחקרים מצביעים על כך שפעילות גופנית מחזקת את הבריאות של הילדים. 
חפשו פעילות שהם יאהבו לבצע לאורך זמן או לגוון בין פעילויות ספורטיביות כמו משחקי כדור, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה. פעילות גופנית מתונה קבועה עשויה להגביר את פעילות תאי הדם הלבנים ולהגדיל את זרימת תאי החיסון הללו אם היא מתבצעת לפחות במשך 30 דקות מדי יום, אך מנגד פעילות גופנית מאומצת יכולה להחליש את המערכת החיסונית. 
בימים שטופי שמש חשוב שהילדים יהיו בחוץ על מנת שיוכלו לספוג ויטמין D שחשוב מאוד לחיזוק המערכת החיסונית ורמות נמוכות ממנו קשורות למצבים אוטואימוניים.  
קיימים שמנים אתריים בעלי תכונות אנטי בקטריאליות כמו אקליפטוס ואורגני שיכולים להיות בעלי השפעה ממריצה בין אם משתמשים בהם בעיסוי או שאיפה. 
שמירה על היגיינה
ילדים עם מערכת חיסונית חלשה צריכים להיזהר במיוחד ככל שניתן מהידבקות ובלי קשר לתפקוד של המערכת החיסונית, כדאי להקפיד על הרגלי היגיינה לפני כל ארוחה, שטיפת ידיים ושימוש באלכו ג'ל, מגבונים וסבון. למדו את הילד כיצד למנוע מהחיידקים להתפשט ולשטוף ידיים לפחות 20 שניות עם סבון ומתחת זרם המים. נסו לכבס פריטי לבוש וצעצועים שהיו במגע עם ילדים אחרים כמו למשל צעצועים שהילד הביא עמו מהגן.
להירגע זו המטרה 
אולי לא ידעתם, אבל לחץ יכול לפגוע בתפקוד החיסוני גם בגיל צעיר ולכן, חשוב ללמד את הילדים כיצד להירגע ולנסות גם להפחית את המתחים בסביבתו. אפשר להפוך את התרגול של טכניקות הרפיה לסוג של משחק, ללמד אותו כיצד לנשום עמוק ואפילו דמיון מודרך שיסייע לו להירגע בסיטואציות מלחיצות. 
דרך אפקטיבית לסייע לילדים בחיזוק המערכת החיסונית היא באמצעות תוספי תזונה שיכולים לסייע להם במשימה. סמבוכל מבוסס על פרי סמבוק שחור המכיל נוגדי חמצון עוצמתיים וכמות גבוהה של ויטמין C ונחקר במחקרים קליניים ואחרים כמסייע להתמודדות עם צינון ושפעת. מגיע בסירופ בטעם שילדים אוהבים. מוצר חובה בארון התוספים המשפחתי.
קופון הנחה מעודכן - סמבוכל
יצירת קשרדלג על יצירת קשר

יצירת קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד