חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

חיזוק המערכת החיסונית בגיל השלישי


ככל שאנחנו מזדקנים כך המערכת החיסונית נחלשת וזקוקה ליותר עידוד ותמריץ על מנת להגיב בצורה יעילה. איך אפשר לחזק מערכת חיסונית מוחלשת בגיל מבוגר? כמה טיפים ששווים בדיקה.
  • תזונה מאוזנת יכולה לסייע בקידום הבריאות
  • פעילות גופנית וטכניקות רגיעה משפרים את התגובה החיסונית
  • סמבוכל מבוסס על פרי הסמבוק השחור המסייע לתגובה יעילה יותר של המערכת החיסונית

האוכלוסייה המבוגרת חשופה יותר לסיכונים בריאותיים בשל היחלשות הגוף והמערכת החיסונית. ככל שתוחלת החיים עולה, כך גם עולה שכיחותם של מצבים רפואיים הקשורים לגיל. איך אפשר לשפר את התפקוד של מערכת חיסון חלשה? קבלו כמה המלצות לחיזוק המערכת החיסונית של מבוגרים, המלצות אלה רלוונטיות גם לצורך חיזוק מערכת החיסון של ילדים. 
מה אוכלים כדי להתחזק?
לתזונה השפעה משמעותית על חיזוק המערכת החיסונית. מאכלים העשירים בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון יכולים לסייע בקידום בריאות טובה יותר. 
אם נתבונן לרגע בתפריט והמלצות תזונתיות שקשורות חיזוק המערכת החיסונית, נראה שכדאי להרבות לאכול ולשתות פירות הדר העשירים בויטמין C, תה ירוק שמכיל נוגדי חמצון שמגבירים את תפקוד המערכת החיסונית, פטריות שיטאקה שמגבירות את ייצור תאי הדם הלבנים, יוגורט פרוביוטי לחיזוק החיידקים הטובים במעיים ובהמשך גם לחיזוק מערכת החיסון, ועוד. מנגד, חשוב להפחית את צריכת הסוכר, השומן והמזון המעובד. כמו כן, חשוב להימנע ממצב של התייבשות כי שתיית מים תומכת בעיכול ובאנרגיה הכללית. 
למה כדאי להתאמן ולהירגע
פעילות גופנית אולי נתפסת מאתגרת יותר עם הגיל, אבל חשוב להמשיך לנוע ולחזק את המערכת החיסונית, להגביר את זרימת הדם ופעילות אנטי דלקתית. כדאי לאמץ לפחות 30 דקות של פעילות כשלוש פעמים בשבוע בין אם מדובר בהליכה מהירה, רכיבה על אופניים, פילאטיס, אירובי, שחייה או יוגה. פעילות גופנית מסייעת גם בשמירה על משקל תקין החיוני לשמירה על הבריאות והפחתת הלחץ. 
רוגע הוא שם המשחק. חשוב מאוד להוריד את רמות הלחץ, כי לחץ כרוני משפיע על המערכת החיסונית ועשוי לפגוע ביעילות שלה. כאשר הגוף במתח הוא מעלה את ייצור הקורטיזול ומפחית את תפקודי הגוף החיוניים בטווח הארוך.
אפשר להפחית לחץ בדרכים שונות ויצירתיות: למשל, באמצעות שינוי מחשבתי, תרגילים להפגת מתחים כמו מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך, עיסוק מרגיע כמו צביעה או גינון והימנעות או הפחתה ככל שניתן ממצבי לחץ, בין אם זה לתפוס מרחק מהחדשות או להיפגש עם חברים ולשוחח על דברים שמשפרים את ההרגשה. 
על מה להקפיד כדי לחזק את מערכת החיסון?
חשוב מאוד לשמור כל עת על אורח חיים בריא: להפחית צריכת אלכוהול ולהפסיק עישון שיכול לגרום לבעיות בדרכי הנשימה ויותר מזה. כדאי לשמור על חשיפה מתונה לשמש על מנת להגביר את ספיגת ויטמין D שמסייע בחיזוק המערכת החיסונית. 
שנת לילה איכותית חיונית לתפקוד המיני, הקוגניטיבי ולבריאות, ומעניקה את ההזדמנות לגוף לחדש כוחות, כדי שהוא יוכל להיאבק ביעילות בחיידקים. על מנת לישון טוב בלילה או להירדם מהר יותר, כדאי להימנע מצריכת קפאין לפחות כ-6 שעות לפני זמן השינה, לדאוג לתנאים אופטימאליים לשינה בהתאמה אישית – טמפרטורה, אור ומצעים נושמים.  
חשוב לנסות להגביר את התגובה החיסונית ולאמץ הרגלים בריאים יותר, וכדאי לחזק את המערכת החיסונית גם באמצעות צמחי מרפא שיכולים לסייע כמו סמבוק שחור. סמבוכל הוא המוצר הנחקר המרוכז ביותר של פרי הסמבוק השחור, סמבוק שחור הוא צמח שמכיל נוגדי חמצון עוצמתיים וויטמינים חשובים כמו ויטמין A וויטמין C וכן פלבנואידים שיכולים לסייע בהגנה על כלי הדם והלב כמו גם אנתוציאנינים. 
קופון הנחה מעודכן - סמבוכל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד