חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

שאלות ותשובות על חיזוק מערכת החיסון


מה ההבדל בין חיסון מולד לחיסון נרכש? אילו מאכלים ממריצים את מערכת החיסון וכיצד ספורט יכול לשפר את התגובה החיסונית? תשובות לשאלות נפוצות על מערכת החיסון. 
* חיסון מולד מופיע משלב ההתפתחות העוברית וחיסון נרכש מתפתח במהלך החיים
* ספורט, אכילה נכונה ושנת לילה טובה משפיעים באופן משמעותי על חיזוק מערכת החיסון
* סמבוכל הוא תוסף תזונה על בסיס פרי הסמבוק השחור. הוכח במחקר קליני אצל הסובלים משפעת. 

מהי מערכת החיסון?
מערכת החיסון שלנו אחראית על הגנת הגוף מפני פולשים – נגיפים, חיידקים ומחלות. נהוג לסווג אותה למערכת חיסונית מולדת ומערכת חיסונית נרכשת. החיסון המולד קיים אצלנו כבר משלב ההתפתחות העוברית והוא אחראי למניעת מחלות כלליות, אך אין לו יכולת לזהות חלקיקים או מחלות זרות ספציפיות ואילו החיסון הנרכש נבנה ומתפתח במהלך החיים. 
מהם התסמינים של מערכת חיסון חלשה?
ישנם אנשים שנולדים עם מערכת חיסון חלשה, ואצל אחרים מדובר בהפרעות שונות שמחלישות את המערכת החיסונית. גורמים שעשויים להחליש את מערכת החיסון הם: תת תזונה, מחלות רקע קשות כמו סוכרת, סרטן, טיפולים רפואיים שונים, זיהום אוויר ועוד. 
התסמינים של מערכת חיסונית חלשה הם רגישות לזיהומים, מחלות בתדירות גבוהה, חזרה של זיהומים שונים כמו זיהומי עור ודלקות שחוזרות. בעלי מערכת חיסונית חלשה נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר להפרעות אוטואימוניות, בעיות עיכול, עיכוב בהתפתחות ודלקת באיברים הפנימיים. 
האם תזונה משפיעה על חיזוק מערכת החיסון?
לתזונה מאוזנת בהחלט יש השפעה חיובית או שלילית על מערכת החיסון ומחקרים שונים הצביעו על כך שאוכל מעובד, עתיר סוכר, מטוגן, עשיר בשומנים רוויים ומלח בכמות גבוהה עלול להחליש את המערכת החיסונית. לעומת זאת, פירות וירקות העשירים בויטמינים כמו ויטמין A וויטמין C במינון מאוזן יכולים לחזקה כמו גם ויטמין E הנמצא בגרעיני חמניות או שקדים המספקים מינרל מסוג מגנזיום, ומזונות העשירים באבץ כמו שעועית שחורה. מחקרים הצביעו על כך שגם צריכת שום יכולה להפחית את הסיכון לחלות. התזונה היא חלק מהרגלי חיים שיכולים לעזור בחיזוק מערכת החיסון כמו הפחתת או הפסקת עישון והפחתת או הפסקת צריכת אלכוהול.
איך פעילות גופנית עוזרת למערכת החיסונית?
פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע יכולה לסייע לגוף שלנו להיאבק במחלות זיהומיות היות והיא מסייעת בשיפור זרימת הדם ועוזרת לאיברים לתפקד בצורה יעילה יותר ולשמור על הבריאות. למעשה, העלייה בטמפרטורת הגוף בזמן אימון עשויה למנוע התרבות של חיידקים והיא גם מפחיתה את הורמון הלחץ שיכול להחליש את המערכת החיסונית. פעילות גופנית נמצאה במחקרים גם כדרך לסלק חיידקים מהריאות ומדרכי הנשימה. 
קופון הנחה מעודכן - סמבוכל
כיצד שינה טובה מסייעת בחיזוק מערכת החיסון?
שנת לילה טובה ואיכותית הנמשכת לפחות 8-12 שעות בלילה (תלוי בגיל) חיונית לתפקוד הקוגניטיבי וגם לבריאות וחיזוק המערכת החיסונית. שנת לילה מפחיתה את הלחץ שמחליש את מערכת החיסון ומסייעת בהתאוששות הגוף. ניתן למצוא את סגנון הפעילות המועדף בין אם טיול יום, אימון בחדר כושר, שחייה, הליכה וכדומה. 
ניהול הלחץ עצמו אף הוא חשוב ולכן, חשוב להוריד את רמות הלחץ והמתח ככל שניתן. בין אם באמצעות טכניקות הרפיה, מדיטציה, דמיון מודרך ובין אם באמצעות טיול בחיק הטבע או נשימות עמוקות. 
איך אפשר לחזק את מערכת החיסון של הילדים?
חיזוק מערכת החיסון של ילדים בדומה לחיזוק מערכת החיסון של מבוגרים הוא תהליך המחייב הקפדה על אכילה נכונה של מנות פרי וירקות, דגנים מלאים, הקפדה על ויטמינים ומינרלים. כמו כן, כדאי להשקיע בשיפור זמן וטיב השינה, פעילות גופנית קבועה והפחתת רמות הלחץ.
איך סמבוק שחור יכול לעזור בחיזוק מערכת החיסון?
סמבוק שחור הוא עץ שיחי לו מיוחסות השפעות חיוביות על חיזוק מערכת החיסון, הפחתת תסמיני שפעת והצטננות, הפחתת כאבי ראש ואפילו כאבי שיניים, זאת בשל הוויטמינים שהוא מכיל ובעיקר רמת הפלבנואידים הגבוהה שמסייעת בהגנה על כלי הדם והלב. הסמבוק השחור עשיר באנתוציאנינים ונחשב נוגד חמצון עוצמתי ואנטי דלקתי.
תוסף התזונה סמבוכל הוא תכשיר נחקר של פרי הסמבוק השחור המוצע בפורמולות המתאימות לילדים ולמבוגרים והוא דרך יעילה לצרוך סירופ מפרי סמבוק שחור.
קופון הנחה מעודכן - סמבוכל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד