חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

חיזוק מערכת החיסון בעונת הקיץ


אל תתנו למזג האוויר להטעות אתכם. בעונה החמה אולי יורד הסיכוי שתחלו בשפעת, אבל הווירוסים עדיין כאן וכך גם הקורונה, ולכן חשוב לחזק את מערכת החיסון גם בימי הקיץ. 
* אמצו הרגלי תזונה מותאמים לימים החמים עם מאכלים מרעננים ועשירים בוויטמינים
* התמידו בפעילות גופנית, במים או בחללים ממוזגים, כדי לשפר את התגובה החיסונית
* סמבוק שחור יכול לעזור לחזק את מערכת החיסון של ילדים ומבוגרים כאחד

בקיץ אנחנו נוטים לעבור לעיתים תכופות מהחום והלחות הדביקה בחוץ לחלל הממוזג הקפוא. מעברים אלה מגבירים את הסיכון להצטננות וכשמוסיפים לזה שהייה עם אנשים רבים בתוך חללים סגורים וממוזגים (למשל בקניונים), או שחייה בבריכה שעשויה להתגלות כמאגר עתיר חיידקים על אף השימוש בכלור, הסיכוי לפיתוח מחלה גדל עוד יותר. 
מסיבות אלה, חשוב לחזק את מערכת החיסון כדי לעבור את הקיץ בבריאות ולהגיע לסתיו ולחורף מחוזקים יותר, במיוחד כשמדובר בחיזוק מערכת החיסון של ילדים, שבתקופת החופש הגדול נמצאים באינטראקציה עם יותר אנשים וחשופים להידבקויות. 
איך אפשר להמריץ מערכת חיסונית חלשה ולטפח את הבריאות גם בתקופת החופש ומחוץ לשגרה? ריכזנו כמה הצעות וטיפים שכדאי לנסות – מתזונה נכונה שמבוססת על מאכלי קיץ מרעננים, דרך פעילויות מומלצות ועד תוספי תזונה אפקטיביים.
מה כדאי לאכול בקיץ
בעונה החמה קשה יותר לצרוך מזונות כבדים ולכן הנטייה של רבים היא לבחור באוכל קליל, אוורירי, מרענן ובמיוחד טרי. למשל, סלט ירקות או פירות הוא אופציה נהדרת שגם משתלבת טוב במזג האוויר הים תיכוני וגם כוללת ויטמינים ומינרלים, שתומכים במערכת החיסון. במיוחד מומלץ לשלב בתפריט שלכם תרד – עלה עשיר בברזל – וחסה, שהיא עתירה בחומצה פולית. לרשימה הזאת אפשר גם להוסיף פירות אקזוטיים כמו פפאיה, מנגו, מלון ואבטיחים, שכולם עשירים בוויטמין A.  
איך פעילות גופנית יכולה לעזור
בחוץ אמנם חם, לח ולא נעים, אבל גם מי שמתקשה להתמודד עם החום יכול למצוא דרכים מרעננות שם בחוץ. שחייה, ביקור במכון כושר ממוזג או טיולי טבע במקורות מים הם כמה דרכים לצאת מהבית בלי לסבול יותר מדי מהחום ועל הדרך גם לחזק את מערכת החיסון, שתמיד מרוויחה מאורח חיים בריא ומפעילות גופנית שמפיגה את הלחץ, מקפיצה את האנדורפינים ועוזרת לנו לישון טוב.
לכן, נסו למצוא דרך לשמור על כושר או להתמיד בשגרת אימונים גם במזג אוויר קיצי. אגב, חשיפה לשמש גם משפרת את הספיגה של ויטמין D, שמחזק את המערכת החיסונית, אבל אל תשכחו להיות חכמים בשמש. היחשפו בצורה מבוקרת, מרחו קרם הגנה והקפידו על כובע ומשקפי שמש. 
למה הקיץ הוא זמן טוב לשינוי הרגלים
שבירת השגרה היא זמן מצוין לשבירה של הרגלים רעים, אם זה להיגמל מעישון או לצמצם את צריכת האלכוהול, שפוגעים במערכת החיסון ומגבירים את הרגישות לזיהומים. נסו גם להמעיט בצריכה של מזונות מעובדים, עתירי מלח וסוכר, ומשקאות מוגזים למיניהם. במקומם, מומלץ לשתות שייקים טריים ובריאים.  
הרגל טוב נוסף שכדאי לאמץ במהלך הקיץ הוא שמירה על היגיינה, במיוחד במקומות סגורים. עטו מסכה, השתמשו במחטאים ידיים, נסו לעבור בין טמפרטורות קיצוניות כמה שפחות, אווררו את החלל גם אם חם בחוץ ושקלו שימוש במאוורר תקרה כתחליף למזגן, לפחות בלילה. לבסוף, הימנעו ממצבי התייבשות שפוגעים במערכת החיסון ושתו מספיק מים, שגם עוזרים לנקות רעלים מהגוף. 
איך סמבוק שחור יכול לעזור
נצלו את המומנטום ונסו סמבוכל, שמבוסס על פרי הסמבוק השחור, במיוחד אם אתם טסים, מבלים ונופשים, וחוששים לחלות בצינון או בשפעת במהלך החופשה. הסמבוק הוא צמח עשיר בנוגדי חמצון, אנטי וירלי, אנטי דלקתי ואנטי אלרגי, ומחקרים מצאו שהוא גם מקצר את משך הופעתם של תסמיני שפעת. סמבוכל מתאים גם למבוגרים וגם לילדים.
קופון הנחה מעודכן - סמבוכל
צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד